top of page

CELEBRATE, VICTORIES, HiP HiP HOORAY:

Winnaar, Marianne Design, nr.1 :

blog winnaar NL 217 .jpg
blog winnaar ENG 217.jpg

Winnaar, FEEST bij Rimmie:

  • Foto van schrijverliesbeth333porsius

Fantas(ie)tisch Feest- challenge FEEST bij Rimmie

Het is FEEST bij Rimmie! Rimmie organiseert een challenge met als thema: FEEST! De opdracht luidt; Maak een creatie met het thema: FEEST! Gebruik daarbij zoveel mogelijk producten van MARIANNE DESIGN. Met de onderstaande creatie doe ik graag mee met deze challenge.




FANTAS(IE)TISCH FEEST

CADEAU


Van dubbelzijdig hobby papier heb ik het cadeau met afneembare deksel gemaakt. De basisvorm van het cadeau bestaat uit een gelijkzijdig kruis. En de deksel uit een vierkant. Beide vormen heb ik de vouwranden gerild en vervolgens in vorm gevouwen. Om de deksel, van het cadeau, heb ik een lichtblauwe satijnen lint met witte stippen bevestigt met een paarse satijnen strik. Alle zijkanten van het cadeau heb ik bestempeld met verschillende Marianne design Clear Stamps (feestmuizen HT1602, tekst speciaal voor jou gemaakt, bloemetjes KJ1702, sterretje in de hand van feestmuis KJ1704, hartjes KJ1703, lantaarns KJ1720, takken met blaadjes en vogeltjes CS1014). Alle clear stamps heb ik gestempeld met behulp van VersaMark watermark stamp pad. Vervolgens heb ik de stempels bestrooid met Ranger Embossing Powder white. En daarna verhit met een Embossing Fohn. Het cadeau heb ik op deze wijze van een feestelijk inpakpapier voorzien.


surprise

De ontvanger wou ik een echt verrassingseffect geven. Bij het openen van het cadeau vallen de zijvlakken naar beneden. En komt het feest wat zich binnen in het cadeau afspeelt ter voorschijn. Graag wilde ik een 3D creatie maken. En ik had dan ook bedacht dat de feestvierende dieren, als het ware konden staan. Bij de patronen van Rimmie zag ik het patroon Pop-up slider card tutorial staan (Patroon Pop-up slider Rimmie). Deze super leuke tutorial heb ik als uitgangspunt gebruikt bij drie van de vier zijvlakken.


Wanneer je aan het licht paarse satijnen lint trekt, dan schuiven de feestvierende dieren omhoog. En er komt tevens als verrassing een onderliggende boodschap zichtbaar in een rechthoekig kader. Op de witte uitstekende labels, kan je nog een boodschap schrijven. Wanneer je de witte labels weer terug schuift, dan schuiven de feestvierende dieren weer netjes naar beneden. Op deze wijze kan mijn gehele creatie weer netjes opgevouwen worden als cadeau. Bij de zijvlakken en het binnenste vlak heb ik het design papier van Marianne design gebruikt (Pretty paper bloc PK9090 en paper bloc Craft Dates PB7054).


"Confetti Poes" Rechterzijde

De feestvierende poes COL1454 heeft haar mooiste belletje om. En schiet met een confetti kanon! confetti CR1433, DF3439, LR0487, bloempje COL1426. De feestvierende poes zingt "Er is er een jarig.." CS0963 En wenst de ontvanger een purr-fact day! EC0172


"Smikkelende puppy & baby bunny" Linkerzijde

De puppy COL1464 is lekker aan het smikkelen van de muffin EWS2219. Het baby konijntje COL1463 staat boven op een berg koekjes CR1403. En smult zowel van de koekjes als van een muffin PK9090. Ze hebben allebei hun mooiste feeststrik in het haar, bloempje COL1426, sterretje LR0487. En het baby konijntje heeft een mooie roze hartjes DF3438 jurk aangetrokken. De koekjes heb ik gedecoreerd met een witte gel pen en een donkerbruine en roze Tombow ABT dualbrush. In het tevoorschijn gekomen kader staat de tekst: Gefeliciteerd met een hartje gestempeld HT1601.


"Blije Koe & Muisje" feest met ballonnen achterzijde

Zonder ballonnen COL1425 is er geen feest! Koe en baby muis genieten samen van de verschillende ballonnen die in de wolken LR0531 zweven. Koe draagt haar mooiste bel. Baby muis COL1437 staat boven op koe COL1426 haar rug, voor een beter uitzicht. De ballonnen hebben verschillende vormen en structuren. Een ballon heeft zeemeermin schubben DF3409, drie ballonnen hebben glitters en één ballon heeft een patroon met honden en katten pootjes DF3411. Op de grond staan allemaal heerlijke muffins PK9090 op hen te wachten. Bij een feestje geeft men elkaar vaak kusjes en kadootjes. In het kader van Koe & Muisje staat dan ook deze tekst gestempeld. tekst: kusjes, kadootjes en feest gedeeltes van de stempels EC0099 en het hartje HT1601.


"cadeau vakje" voorzijde

Bij een feest horen cadeautjes. Daarom is mijn creatie voorzien van een cadeau vakje met bijpassende ballonnen HT1605 omhulsel waarin bijvoorbeeld een cadeaubon, tegoedbon of geld in gestopt kan worden. Dit vlak is vrij rustig gedecoreerd. Wanneer de andere zijden allen omlaag zijn, dan wordt er toch door een luchtpost vogeltje de boodschap: "Gefeliciteerd" gebracht HT1603.


Taart

Wanneer ik aan feest denk, dan denk ik aan taart. Veelal is een taart een echte eyecatcher op een feest. De taart is dan ook het middelpunt van mijn creatie. Ik heb een chocolade fantasie drip taart gemaakt. Voor het maken van de taart heb ik vier verschillende formaten diecut cirkels gebruikt. De randen van de taart heb ik, als rechthoekige stroken, uit wit karton gesneden. Zowel de cirkels als de stroken karton heb ik allereerst voorzien van kleur. Dit heb ik gedaan met behulp van Tombow's ABT dualbrushes en een waterpenseel. Toen alles goed droog was heb ik de taart in elkaar geknutseld. Vervolgens heb ik de chocolade op de taart getekend en bewerkt met Ranger embossing powder clear. Zodat het chocolade duidelijk een andere structuur heeft. De taart heb ik versiert met gouden glitter sterren LR0487 en bloemen CR1433.


FEEST!

Aan wie ik deze feestelijke creatie geef, dat houd ik nog even een verrassing. Maar ik weet zeker dat het uitpakken van haar cadeau een feestje gaat worden! Ik ben erg benieuwd naar haar reactie. Met veel plezier heb ik de afgelopen drieënhalve week aan mijn creatie geknutseld. Voor het eerst heb ik een zogenoemde "Exploding Box" kaart gemaakt. Ik ben stiekem wel blij met het eindresultaat.




Marianne design producten

Zojuist heb ik alle gebruikte Marianne design producten bij elkaar opgeteld. Bij het maken van deze creatie heb ik maar liefst 30 Marianne design producten gebruikt! Aan de gevraagde opdracht: gebruik hierbij zoveel mogelijk Marianne design producten, voldoet mijn creatie vast wel.


Gebruikte materialen:

- Marianne design Collectables COL1454

- Marianne design Collectables COL1426

- Marianne design Collectables COL1464

- Marianne design Collectables COL1463

- Marianne design Collectables COL1425

- Marianne design Collectables COL1437

- Marianne design Craftables CR1433

- Marianne design Craftables CR1403

- Marianne design Creatables LR0487

- Marianne design Creatables LR0531

- Marianne design Clear Stamps EC0099

- Marianne design Clear Stamps HT1601

- Marianne design Clear Stamps HT1602

- Marianne design Clear Stamps HT1603

- Marianne design Clear Stamps HT1605

- Marianne design Clear Stamps KJ1702

- Marianne design Clear Stamps KJ1704

- Marianne design Clear Stamps KJ1703

- Marianne design Clear Stamps KJ1720

- Marianne design Clear Stamps CS1014

- Marianne design Clear Stamps CS0963

- Marianne design Clear Stamps EC0172

- Marianne design Clear Stamps EWS2219

- Marianne design Design Folder DF3439

- Marianne design Design Folder DF3438

- Marianne design Design Folder DF3409

- Marianne design Design Folder DF3411

- Marianne design paper bloc Craft Dates PB7054

- Marianne design pretty paper bloc PK9090

- Wit karton

- Glitter karton

- Goudfolie

- Ranger Embossing Powder White

- Ranger Embossing Powder Clear

- Versafine Onyx black Inktpad

- VersaMark watermark stamp pad

- Tombow ABT's dualbrushes

- Waterpenseel

- Witte gel pen

- Gekleurd hobbykarton

- Dubbelzijdig hobbykarton

- Dubbelzijdig tape


Gebruikte hulpmiddelen:

- Marianne design Stamp Master LR0009

- Potlood

- Liniaal

- Stanly mes

- Snijmat

- Love 2 craft starterset

- Embossing Fohn

- A5 Rilmat

Hoofd-challenge


103 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Inspiratie, Materialen, Challenges:

heather blog mdesign challenge blog.jpg
Marianne design.jpg
Fan logo Egel.jpg
Divider links.png
logo 52 weeks.jpg
badge.jpg
logo.jpg
57e0248d5257c4052766941.gif
SSS_Wednesday-Challenge-Blinkie-3.gif
Blog-Badge.jpg
logo-facebook2.png
SYD_Challenge_Banner-General_large-1_med
bottom of page