top of page

CELEBRATE, VICTORIES, HiP HiP HOORAY:

Winnaar, Marianne Design, nr.1 :

blog winnaar NL 217 .jpg
blog winnaar ENG 217.jpg

Winnaar, FEEST bij Rimmie:

  • Foto van schrijverliesbeth333porsius

Liftchallenge #138 Noorderlicht kaart

Bijgewerkt op: 3 nov. 2020

Dit is mijn aller eerste bijdrage voor de Lift Challenge. Per toeval kwam ik het liftblog tegen en het leek mij direct leuk om ook mee te liften. De challenge luidt; Maak een kaart met een landschapje in een kader. Het landschapje mag er ook iets buiten komen. Met de onderstaande kaart doe ik graag mee met deze challenge.


Noorderlicht kaart

Het noorderlicht vind ik zeer fascinerend. Mooie heldere kleuren die als ware in de lucht dansen. Ik hoop dan ook dat ik dit schouwspel ooit in het echt mag bewonderen. Zodra ik de liftchallenge las, dacht ik direct aan het maken van een landschap met het noorderlicht. Allereerst heb ik een vierkant van 10cm bij 10cm uit aquarel papier gesneden. In verschillende lagen heb ik de kleurrijke achtergrond, van het landschap, opgebouwd in verschillende lagen. Hiervoor heb ik Tombow ABT dualbrushes en een waterpenseel gebruikt.


Als basiskaart heb ik een witte vierkante kaart van 15cm bij 15cm gebruikt. Met dubbelzijdig tape heb ik het aquarel, netjes in het midden, opgeplakt. Vervolgens heb ik, met de stempel set van Marianne design Silhouette Woodland CS1014 en Versafine Onyx black Inktpad, de bomen en de ree op de kaart gestempeld. Met de Clear Stamps set van Marianne design CS0983 heb ik de tekst Lokwinske, dit betekent in het Fries: Gefeliciteerd, gestempeld. Als laatste heb ik met een witte gel pen kleine stipjes gezet in de lucht.


Een geheel

Ook de achterkant, binnenkant en de envelop zijn bijpassend gedecoreerd. Zodat het samen een geheel vormt.

Zowel op de achter kant van de kaart als op de envelop heb ik nog een ree, van Marianne design Silhouette Woodland CS1014, gestempeld. In de binnenkant van de kaart heb ik met de Clear Stamps set van Marianne design CS0983 de tekst: dikke tút!, dit betekent in het Fries: dikke kus!, gestempeld. Met dezelfde Clear Stamps set heb ik op de envelop de tekst: Foar dy, dit betekent in het Fries: voor jou, gestempeld.



Lokwinske

De liftchallenge #138 vond ik heel erg leuk. Deze techniek had ik zelf nog niet eerder op deze wijze toegepast. En een landschapskaart met een kader heb ik ook nog niet eerder gemaakt. De liftchallenge heeft mij er echt toe gezet. En ik ben zelf zeer tevreden met het resultaat. Ik weet dan ook zeker dat ik vaker een landschapskaart wil gaan maken. En zeer waarschijnlijk wordt het Noorderlicht vaker als uitgangspunt toegepast.

Gebruikte materialen:

- Marianne design Clear Stamps CS1014

- Marianne design Clear Stamps CS0983

- Witte kaart 15cm x 15cm

- Aquarel papier 10cm x 10cm

- Versafine Onyx black Inktpad

- Tombow ABT's dualbrushes

- Waterpenseel

- Dubbelzijdig tape


Hulpmiddelen:

- Marianne design Stamp Master LR0009

- Potlood

- Liniaal

- Stanly mes

- Snijmat

Hoofd-challenge

http://liftchallenge.blogspot.com/2019/02/liftchallenge-138.html

74 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Inspiratie, Materialen, Challenges:

heather blog mdesign challenge blog.jpg
Marianne design.jpg
Fan logo Egel.jpg
Divider links.png
logo 52 weeks.jpg
badge.jpg
logo.jpg
57e0248d5257c4052766941.gif
SSS_Wednesday-Challenge-Blinkie-3.gif
Blog-Badge.jpg
logo-facebook2.png
SYD_Challenge_Banner-General_large-1_med
bottom of page