top of page

CELEBRATE, VICTORIES, HiP HiP HOORAY:

Winnaar, Marianne Design, nr.1 :

blog winnaar NL 217 .jpg
blog winnaar ENG 217.jpg

Winnaar, FEEST bij Rimmie:

  • Foto van schrijverliesbeth333porsius

Pyrografie DIY gepersonaliseerde houten decoratie


"Pyrografie weer eens wat anders": dacht ik.


Hou(d)t

Ik hou van hout in mijn interieur. Het brengt sfeer en warmte in huis. Hout is dan ook een van mijn favoriete natuurlijke materialen.


Met de gezellige kerstmaand voor de deur, leek het mij leuk om een houtenkerstornament met een pyrogravure te maken. Maar voor wie?


The best gifts are HANDMADEMijn oom is begin december jarig, dus dit was de gelegenheid om een klein handgemaakt cadeautje voor hem te maken. Over het ontwerp heb ik niet lang hoeven nadenken. Mijn oom mag in de zomermaanden graag varen met de boot, dus een pyrogravure van een anker moest het worden. Het gepyrografeerde houten ornament kan hij met kerst in de kerstboom hangen. Of hij mag het een ander leuk plekje in zijn interieur geven.


crafters-do-not-make-mistakes-they-just-add-a-new-design-elementIk ben in ieder geval tevreden met het eindresultaat en dat voor een eerste keer brandschilderen. Wellicht door meer te oefen, krijg je de pyrografie-techniek beter in de vingers. Want veelal geldt: Oefening baart kunst.



Benodigdhedenlijstje:

- potlood/carbonpapier

- optioneel; papier voor de schets

- optioneel; glitters

- schaar

- houtenschijven

- boormachine met boor

- jute touw

- pyrografie brander



6 weergaven0 opmerkingen

Inspiratie, Materialen, Challenges:

heather blog mdesign challenge blog.jpg
Marianne design.jpg
Fan logo Egel.jpg
Divider links.png
logo 52 weeks.jpg
badge.jpg
logo.jpg
57e0248d5257c4052766941.gif
SSS_Wednesday-Challenge-Blinkie-3.gif
Blog-Badge.jpg
logo-facebook2.png
SYD_Challenge_Banner-General_large-1_med
follow me
  • Instagram

© 2023 by DO IT YOURSELF. Proudly created with Wix.com

IMG_4635.JPG
Meet Liesbeth
Loves Needles and Threads,
A Challenge, Crafts, Dancing, Eating lots of CANDY, A Fairytale, All Thing Shiny & Sparkly  
bottom of page